Send sikker digital post til oss

Send sikker digital post til oss

Med eDialog kan du enkelt sende oss brev og dokukumenter på en trygg måte, også om de inneholder personsensitive opplysninger og/eller er unntatt offentlighet.

Hvordan bruke eDialog?

  1. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID el.l.)
  2. Skriv inn i skjemaet og legg ved dokumenter

Ofte stilte spørsmål

Når trenger du ikke å bruke eDialog?
  • Hvis Molde kommune har egne søknadsskjema til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om tilskudd eller lignende.
     
  • Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post. Sentralt postmottak: postmottak@molde.kommune.no
     
  • Hvis du bare har dokumentene i papirformat, og heller foretrekker å sende de pr. post. Vår postadresse er: Molde kommune, Rådhusplassen 1, 6413 Molde.
Slik fyller du ut skjemaet
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din.
  • Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes, men dokumenter som skal sendes til PPT eller barnevernstjenesten må være i pdf-format.
  • Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til oss. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms.
Hvorfor ikke bare bruke e-post?

Å sende dokumenter med e-post medfører en større risiko for at personsensitive opplysninger kan komme på avveie og kan også stoppes i spamfilter. Ved å benytte tjenesten e-Dialog, kan du nå sende inn dokumenter via en sikker kanal.

Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å bruke eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte.

Kontakt

Molde kommune
E-post
Telefon 71 11 10 00

Åpent 9-15