Skriv til oss

Send sikker digital post til oss

Med eDialog kan du enkelt sende oss brev og dokukumenter på en trygg måte, også om de inneholder personsensitive opplysninger og/eller er unntatt offentlighet.

Å sende dokumenter med e-post medfører en større risiko for at personsensitive opplysninger kan komme på avveie og kan også stoppes i spamfilter. Ved å benytte tjenesten e-Dialog, kan du nå sende inn dokumenter via en sikker kanal.

Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å bruke eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte.

Send sikker digital post til Molde kommune 

Send sikker digital post til Molde kommune - byggesak

Send sikker digital post til Barnevernstjenesten i Molde, Aukra og Vestnes

Send sikker digital post til PPT

Hvordan bruke eDialog?

  1. Klikk på en av knappene ovenfor
  2. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID el.l.)
  3. Skriv inn i skjemaet og legg ved dokumenter

Slik fyller du ut skjemaet

  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din.
  • Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes, men tekstfiler (docx, text) og regneark (xml) må gjøres om til pdf-format først.
  • Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til oss. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms.

Når trenger du ikke å bruke eDialog?

  • Hvis Molde kommune har egne søknadsskjema til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om tilskudd eller lignende.
  • Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post. Sentralt postmottak: postmottak@molde.kommune.no
  • Hvis du bare har dokumentene i papirformat, og heller foretrekker å sende de pr. post. Vår postadresse er: Molde kommune, Rådhusplassen 1, 6413 Molde.