Ny økonomisjef i Molde kommune

Terje Tveeikrem Sæter (44) er ansatt som ny økonomisjef i Molde kommune. Han etterfølger Kurt Magne Thrana som gikk av med pensjon i sommer. Sæter er i dag konstituert i stillingen.

Tveeikrem Sæter har vært ansatt som seksjonsleder for budsjett, finans og controll siden 2012, og kjenner dermed Molde kommune og økonomiavdelinga godt fra før. Han er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med tilleggsutdanning innen ledelse.

-Jeg ser fram til å videreutvikle økonomiavdelinga! I samarbeid med mine medarbeidere skal jeg gjøre mitt beste for at vi får god økonomistyring i hele organisasjonen, uttaler den nye økonomisjefen.

Terje Tveeikrem Sæter blir også en del av Molde kommunens strategiske ledergruppe.
- Jeg er veldig fornøyd med å få på plass Terje som ny økonomisjef. Han har bred erfaring og lang fartstid i kommunen, og får en viktig posisjon i utviklingen av kommunen, sier kommunedirektør Marianne Stokkereit Aasen.